Lietuvoje leidžiama begalė įvairių žurnalų ir laikraščių. Per 2009 metus reklamos rinka krito apie 40%. Nors ekonominė krizė ir „paskandino” ne vieną iš jų, tačiau prekybos centruose, spaudos kioskuose ar kitose prekybos vietose pastarųjų vis dar gausu. Bet vis sunkiau pritraukti reklamos užsakovus savo produkciją ar paslaugas reklamuoti spaudoje – teigė „15min” Kauno skyriaus vadovas Donatas Večerskis.
Pagrindinės priežastys, pasak lektoriaus, lemiančios reklamos spaudoje mažėjimą, yra neigiami skaitytojų lūkesčiai, smunkantis pasitikėjimas spaudos žodžiu, vis didėjanti reklamos migracija į internetą bei TV reklamos kainų mažėjimas.
Šios priežastys, dabartinė situacija ne vieną spaudos atstovą verčia „rautis plaukus nuo galvos“. „Reklamos pardavinėjimas – isteriškas darbas, kurį dažnai galima sulyginti su turgaus pardavėjo įkyriais siūlymais įsigyti vieną ar kitą prekę”, – teigė nemokamo dienraščio „15min“ atstovas.
Anot lektoriaus, kad pritrauktų užsakovus, redakcijos mažina reklamos įkainius, privalo didinti skaitomumą, spaudos prieinamumą. Taip pat nemenka sąlyga tampa kūrybiškumas. Reklamos kūrėjai turi „nertis iš kailio”, kad pateiktų išskirtines, netradicines idėjas: priklijuojami priedai, reklaminiai lankstinukai laikraščio ar žurnalo viduje, reklamuojamas produktas ar paslauga išilgai per visą puslapį ar tarsi „lipantis iš popieriaus”. Dar viena reklamos atmaina – užsakomieji straipsniai, kuriuos skaitydamas, iš pirmo žvilgsnio neįtari, jog tai reklama. Ir visa tai pasiteisina – teigė D. Večerskis.
Į klausimą, ar vis tik verta leisti pinigus reklamai spaudoje, lektorius atsakė – VERTA. „Spauda niekur nedings, ji, praėjus ir 20 metų, išliks”, – konstatavo „15min” Kauno skyriaus vadovas. Tad, galima teigti, jog spaudos reklama buvo reikalinga, yra ir bus. Tik reikia labai stengtis, ieškoti vis naujų reklamos galimybių ir, svarbiausia, nenuleisti rankų!
Ateinantį antradienį jau bus galima pažvelgti giliau į reklamos kūrimo užkulisius. Marketingo specialistė Daina Bytautaitė Motiejūnienė pakvies mus į seminarą, intriguojančiu pavadinimu „Pasakyk man, ko aš nežinočiau ir taip, kad nugriūčiau”. Trečiajame susitikime lektorė kalbės apie tekstą reklamoje: teksto išdėstymą, šūkių kūrimą, žodžių žaismą, įvairias stiliaus priemones. Tad visų lauksime VU Kauno humanitariniame fakultete (Muitinės g. 12., V aud.), gegužės 4 d. 18 val. Nepamiršk užsiregistruoti http://startuok.vukhf.lt/registracija, atsivesk bendraminčių ir mėgaukis puikia STARtuok! konkurso nuotaika!
Giedrė Lankutytė
Antrojo konkurso STARtuok! seminaro prezentaciją gali parsiųsti
čia
Atnaujinta (Antradienis, 11 Gegužė 2010 10:16)
Šiandienos pasaulyje esame užglušinti milžiniško informacijos pertekliaus. Gatvėje apie teikiamas paslaugas ir produktus rėkia transparantai, lauko ekranai, iškabos. Mums į rankas įžūliai brukamos skrajutės, o dar radijas, televizija ar internetas, autobuse garsiai savo įspūdžiais apie naująjį pirkinį besidalinanti moteriškė. Esame persisotinę informacijos gausa. Kaip atsikovoti atbunkantį visuomenės dėmesį?
Pirmoji reklamų konkurso STARtuok! lektorė telekomunikacijų bendrovės „INIT“ rinkodaros direktorė Olga J. Belova teigė, jog daugeliu atveju reklama yra nepageidaujama ir nemėgstama: „Paprasčiausiai nebeturime laiko visai teikiamai informacijai įsisavinti, o ypač reklaminei“.
Tad ką gi daryti tada, kai viskas yra išbandyta, viskas sukurta, išreklamuota? Atsakyti į šį klausimą bandyta seminaro apie kūrybinį marketingą metu. Lektorė Olga J. Belova teigia, jog pirmiausia reikia pradėti mąstyti kitaip ir į reklamą pažvelgti iš jos žiūrovo ir pagrindinio vertintojo pusės. „Svarbiausia, gerai pažinti vartotojus, nuspėti jų lūkesčius ir išsiaiškinti tuos poreikius, kurie šiandien iš tiesų diktuoja sąlygas rinkos vystymuisi“, – tvirtina rinkodaros specialistė. „Nemažiau svarbu, kad Jūsų sukurta reklamos idėja plistų“. Lektorė seminaro dalyvius skatino kurti būtent tokias reklamas.
Svarbiausios seminaro mintys:
- siekti išskirtinumo;
- stengtis būti pirmam;
- pozicionuoti;
- pažinti savo vartotojus.
IŠSKIRTINUMAS – štai ko reikia šiandienos žmogui. Dėl to reklamos kūrėjai turi stengtis būti geriausiais, surasti ir išryškinti tokias paslaugos ar produkto savybes, kurios parodytų nenuginčyjamą pranašumą.
BŪTI PIRMAM reiškia itin daug, pirmiausia – tave visi prisimena. Visi žino, kad mėnulyje pirmasis išsilaipino N. Armstrongas, o antrasis, trečiasis ir šešioliktas? Pirmumas garantuoja žinomumą, neretai, pirmas būna didžiausias ir stipriausias rinkoje, bet ne visada. Yra būdų kaip galima pranokti konkurentą, kuris pasirodė anksčiau.
POZICIONAVIMAS (pirkėjo nuostatų formavimas). 10 metų rinkodaros patirtį turinti lektorė tikino, jog didelė reklamos užsakovų ir reklamos agentūrų darbo klaida yra ta, jog siekiama reklamuoti visiems. O. J. Belova kelis kartus akcentavo, jog veiksmingiausia pasirinkti konkretų segmentą ir reklamines idėjas skirti būtent tai žmonių grupei, kuriai ši informacija yra arba iš tiesų gali būti aktuali.
VARTOTOJŲ PAŽINIMAS. Praėjo laikai, kai marketingo specialistas turėjo galią, dabar jiems reikia prisitaikyti – šiandien renkasi vartotojas.
Šį ketvirtadienį (balandžio 29 d. 17 val.) antrasis reklamų konkurso lektorius Donatas Večerskis žada nemažiau intriguojantį pasakojimą apie spaudos reklamą, jos subtilybes ir kūrybos užkulisius. Tad visų lauksime VU Kauno humanitariniame fakultete (Muitinės g. 12., V aud.)
Būtina išankstinė registracija http://startuok.vukhf.lt/registracija
Giedrė Lankutytė
Pirmojo konkurso STARtuok! seminaro prezentaciją gali parsiųsti
čia
Atnaujinta (Pirmadienis, 10 Gegužė 2010 14:05)
Galbūt sunku patikėti, bet šiame interneto ir milžiniško informacijos srauto laikotarpiu spauda vis dar išlieka viena iš pačių svarbiausių ir efektyviausių reklamos priemonių. Ja pasikliauja ir pradedantieji verslininkai, ir solidžių, didelę darbo patirtį turinčių įmonės vadovai.
Laikraščiai ir žurnalai yra neatsiejama kiekvieno kasdienybė: gausybė parduotuvių lentynose, dauguma laikraščių ar žurnalų yra prenumeruojama, reklaminiai plakatai supa mus visur ir nuolatos kviečia pirkti, vartoti, užsukti, pamatyti, išbandyti… Tad spaudos reklamą regime bene dažniausiai. Netgi visuomenės nuomonės tyrimai rodo, jog Lietuvos žmonės labiau pasitiki spauda nei kitomis šalies institucijomis.
Kaip sukurti sėkmingą spaudos reklamą, kad ji puikuotųsi visuose laikraščiuose, žinomiausiuose žurnaluose, būtų patraukli visiems ją matantiems? Į šį klausimą Jums atsakys ir dar daugiau papasakos Donatas Večerskis, laikraščio „15min” Kauno skyriaus vadovas.
Nepraleisk šios progos, ateik ir „pasikrauk“ žinių ir idėjų balandžio 29 d., 17 val. VU KHF (Muitinės g. 12, 5 aud.). Galbūt būtent šiame seminare Tave aplankys įkvėpimas ir jau mintyse STARtuosi savąją reklamą! Tikėk – taip ir bus!
Registracija į lektoriaus D. Večerskio seminarą "Ar verta leisti pinigus reklamai spaudoje?" ketvirtadienį, balandžio 29 d. 15 val. Dalyvių skaičius ribotas. Registruotis
Giedrė Lankutytė Atnaujinta (Trečiadienis, 28 Balandis 2010 12:48)
|
|